Marketing Research

Wat houdt de studie Marketing Research in?


Elke avond worden mensen lastig gevallen door mensen van call centers. Zij willen van alles van je weten; hoe oud je bent, welke krant je leest en waar je je boodschappen doet. Dit soort gegevens worden steeds belangrijker. De grote hoeveelheid data wordt gebruikt om voorspellingen te doen over merk- en marktontwikkelingen.

De nadruk bij Marketing Research ligt op het verkrijgen van theoretische kennis, praktische vaardigheden en inzichten in onderzoek ter ondersteuning van marketingbeslissingen. Essentieel is het opdoen van praktische vaardigheden wat betreft probleemanalyse, het verzamelen van gegevens, het analyseren van gegevens, en het schriftelijk en mondeling rapporteren van marketingimplicaties op basis van de onderzoeksresultaten. Bovendien wordt aandacht besteed aan moderne ontwikkelingen, zoals de analyse van databases en onderzoek via internet. Marketing Research is nadrukkelijk een combinatie van theorie en praktijk.

Marketing-onderzoekers komen veelvuldig in aanraking met verschillende markten (detailhandel, fast-moving-consumer goods, diensten, etc.) en met een scala aan marketingonderwerpen (segmentatie, prijsstelling, reclame-effectiviteit, etc.). Marketing Research functies zijn te vinden bij marktonderzoeksbureaus en organisatieadviesbureaus, maar ook bij opdrachtgevende organisaties zoals fabrikanten en retailers.

Universiteiten

Voor deze richting kun je de volgende masters volgen:

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!